‏הצגת רשומות עם תוויות עליה לישראל. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות עליה לישראל. הצג את כל הרשומות

יום ראשון, 12 ביולי 2009

ירידה בכמות העולים לישראל מצפון אמריקה

על פי נתונים חדשים שפרסם המשרד לקליטת העליה כמות העולים מארה"ב קטנה יחסית והיא עומדת על כ 17% מסך כל העליה לישראל בשנת 2009 .
עד ל30.06.09 עלו לישראל 5639 עולים בסך הכל.
מתוכם עלו לישראל מצפון אמריקה 1002.
הנתונים הללו מציגים ירידה משמעותית וניכרת בהיקפי העליה לישראל לעומת השנה שעברה.
בכל שנת 2008 עלו לישראל 15875 עולים מכל העולם כשמתוכם עלו לישראל מצפון אמריקה 2750 עולים.

נראה שהמצב הכלכלי בארה"ב עדיין לא מהווה גורם מדרבן לעליה משמעותית משם.

יום ראשון, 10 במאי 2009

איזה מכונית יכול עולה חדש להביא?

האם אפשר לשלוח הקונטיינר גם מכונית וגם חפצים אישיים? האם זה חוסך כסף?
איזה מכונית אפשר להביא/לשלוח לארץ- כחלק מזכויות עולה חדש שלי????

תשובה:
במכולה קטנה כנראה שיהיה בזבוז מסויים של מקום - אבל זה יהיה כנראה עדיין יותר זול ממשלוח של מכונית או חפצים משני משלוחים שונים.
החפצים האישיים שלך יחשבו על ידי המכס כמשלוח נפרד, ולכן ידרש תשלום נוסף לשחרורו. זה אומר שתשלום האגרות יבוצע בכל מקרה פעמיים.
(אחד עבור הרכב, ואחד עבור החפצים האישיים).

עניין אחר קריטי הוא שמוצרים לבית (המוצרים הכבדים והגדולים שבהם) עלולים לגרום -אם הם זזים- לנזק משמעותי לרכב. ולכן חשוב לקבע אותם בצורה מקצועית ולא להכניס אותם "בחובבניות" בין המכונית לדפנות המכולה.

לגבי יבוא הרכב:
רק מכוניות שמיוצרות בצפון אמריקה כלומר: ארה"ב, קנדה ומקסיקו - ניתן לייבא לישראל.
ולכן חשוב לבדוק היכן מיוצר הרכב.
בדרך כלל ליד הדלתות יש מדבקות שמבהירות את המידע הזה.
צריך לצלם את מדבקה הזו (אפשר במצלמה דיגיטלית) כדי להציג את הנתונים במשרד התחבורה-לצורך רשיון יבוא.

בהצלחה

יום ראשון, 21 בספטמבר 2008

שלום עולם

שלום עולם
בבלוג זה אביא שאלות ותשובות של עולים חדשים וישנים, שמתעניינים ברילוקיישן, עליה לישראל או בכל הקשור לתחום הלוגיסטי של עליה או שילוח בינלאומי לארץ.

כל השאלות אמיתיות וכן התשובות.

העונה הוא שמואל מנטינבנד מחברת סוניגו הובלות בינלאומיות שהניסיון הענקי שלו בכל הקשור לתובלה בינלאומית יהפוך אותו לאגדה עוד בחייו.
אבל עד שזה יקרה- אני מתכוון להעלות את התכנים לבלוג ולאפשר לכם הקוריאים גם לשאול שאלות ולקבל כמובן גם תשובות מהימנות.

בהצלחה לכולנו.