סחר בינלאומי המהווה תהליך חליפין של סחורות ושירותים מעבר לגבולותיה של ארץ או מדינה מסוימת, מייצג במדינות רבות חלק משמעותי מהתוצר המקומי הגולמי וככזה יש לו חשיבות רבה עבור רוב מדינות העולם.
סחר בינלאומי התקיים כמעט לאורך כל ההיסטוריה האנושית.
ההליך החל עם סחר ימי ויבשתי בעולם העתיק המשיך עם העובדה כי כמה מן המעצמות והמדינות הבולטות ביותר לאורך ההיסטוריה ביססו חלק ניכר מכוחן על סחר בינלאומי ובהווה, חשיבותו הכלכלית, החברתית, התרבותית והפוליטית של הסחר הבינלאומי נמצאת בעליה מתמדת.
חשיבות גדולה זו קיימת תודות לפיתוח מערכות בנקאות, ביטוח, תעבורה ותיעוש ובמאה השנים האחרונות גם חברות וארגונים רב לאומיים.
בסחר הבינלאומי המוצר הנסחר לבדו אינו ערובה להצלחה.
הסחר הבינלאומי רצוף מהמורות וסכנות היכולות להפוך רעיון מבריק או מוצר מוצלח לכישלון כלכלי. אם כן, ניתן לומר כי הצלחה במסחר הבינלאומי מתחילה בהשגת הידע הדרוש, בהגנה נכונה ותלויה בהבנה מעמיקה של התחום, של הנסיבות המשתנות ובקבלת תמיכה מקצועית ואמינה.
לעולם הסחר הבינלאומי יש שני יתרונות גדולים הרלוונטיים לכל חברה וביניהם גם לעסקים קטנים ובינוניים:
1. סחר בינלאומי מרחיב את מגוון הספקים ממנו אפשר לרכוש את הרכיבים או חומרי הגלם הדרושים לייצור וכך ניתן למצוא ספק חדשים, איכותיים וזולים.
2. סחר בינלאומי מגדיל את השוק הפוטנציאלי פי כמה והיצרן יכול למצוא הרבה לקוחות טובים שיקנו ממנו במחירים סבירים.
מכאן שאת ההחלטה להיכנס לשווקים בחו"ל כיצואן או יבואן, יש לבסס על מחקר שוק המוכיח כי היתרונות עולים על החסרונות.
ברמת המאקרו, קיומו של סחר בינלאומי מאפשר למדינות לממש את היתרון היחסי שלהן – מה שבא לידי ביטוי ברמת ההתמחות. מי מהן בכוח האדם הזול, ומי מהן בכוח האדם המיומן והמשכיל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה